Ryškiai balta šviesa važiuojant naktį: automobiliai su ksenonu arba HID, priekiniai žibintai suteikia papildomą apšvietimą – neakinant kitų vairuotojų
Automobiliuose, kuriuos matote naktį su ryškiais, baltais žibintais, tikriausiai yra ksenoniniai žibintai (tariamas zenonas). Dėl stipraus spindulio ir ilgaamžiškumo jie tapo vis dažnesni, nors juos palaipsniui išstumia LED lempos.
Jų teikiamas papildomas matomumas yra pagrindinė saugos ypatybė naktį, ypač neapšviestuose keliuose, kur kai kurios tradicinės lemputės apšviečia tik nedidelę kelio dalį priešais automobilį.
„Xenon“ žibintai taip pat žinomi kaip didelio intensyvumo iškrovos (HID) žibintai. Jų ryškios šviesos gali apakinti kitus vairuotojus, todėl automobiliuose turi būti įrengtos savaiminio niveliavimo ir valymo sistemos, kad to išvengtumėte.
Kas yra ksenoniniai / HID žibintai?
„Xenon“ automobilių žibintai (HID žibintai) padeda matyti toliau naktį, nes jie yra ryškesni nei standartinės lemputės, o baltesnė šviesa apšviečia daugiau kelio. Jų ryškesnė šviesa gali apakinti kitus vairuotojus, todėl automobiliuose su ksenoninėmis lemputėmis turi būti priekinių žibintų plovikliai ir niveliavimo sistema.
„Xenon“ žibintuose nėra plonos vielos gijos, kuri gali spragti, kaip ir standartinės halogeninės lemputės, todėl jos paprastai būna patvaresnės, nors iš pradžių kainuoja daugiau. Sugadinto priekinio žibinto pakeitimas taip pat gali būti brangus
„Xenon“ žibintai: gerai
✔ Ryški, balta šviesa
✔ Ilgas ir platus apšvietimas
✔ Patvaresnis nei standartiniai žibintai
„Xenon“ žibintai: nelabai
✘ Brangu pirkti ir pakeisti.
✘ Gali apakinti kitus vairuotojus.
✘ Naudokite daugiau energijos nei šviesos diodai.
Kuriuose automobiliuose yra ksenoniniai žibintai?
Šiuo metu „ BuyaCar“ yra 1294 automobiliai, kurių ksenoninius žibintus galima įsigyti. Tarp tokių prekių ženklų yra „ Dacia“ , „ Suzuki“ , „ Kia“ , „ Ford“ ir „ Mercedes“ . Daugelyje aukštos kokybės automobilių jie yra standartiškai montuojami, tačiau pradinio lygio versijose jie dažnai būna neprivalomi.
Be to, yra 8472 automobiliai su LED žibintais . Tai paprastai suteikia dar ryškesnę ir tikslesnę baltą šviesą.
Kiek kainuoja ksenoniniai žibintai?
Jie nėra pigūs. Lemputės retai sugenda, o tai yra laimė, jei manote, kad jos paprastai kainuoja nuo 100 svarų. Tačiau tikroji reali kaina yra, jei sugadinamas priekinių žibintų blokas. Savaime išsilyginanti technologija, kuri neleidžia šviesai apakinti kitų vairuotojų, nėra pigi, todėl jums reikės sumokėti nuo 500 iki 650 svarų, jei norite pakeisti vieną ksenono žibintą „ Volkswagen Golf“ . Standartinis halogeno rinkinys yra apie 150 svarų.
Kaip veikia ksenoniniai žibintai?
Ksenonas yra priekiniuose žibintuose naudojamų dujų pavadinimas. Elektra praeina per dujas, kurios sukuria šviesos pluoštą. Šis procesas yra žinomas kaip didelio intensyvumo išmetimas (HID). Nesudegant gijų, lemputės kartais gali tarnauti visą automobilio tarnavimo laiką, be to, jos sunaudoja mažiau energijos nei halogeninė lemputė, o tai yra maža dalis mažinant degalų sąnaudas.
Kai kuriuose ksenoniniuose žibintuose yra pritaikytos sistemos, kurios gali užblokuoti šviesos dalis. Tai leidžia palikti žibintus ant tolimosios šviesos. Kai priekinio stiklo kamera identifikuoja atvažiuojantį automobilį ar priekyje važiuojančią transporto priemonę, atitinkama šviesos pluošto dalis užblokuojama, neleidžiant apakinti kitų vairuotojų, tačiau išlaikant maksimalų matomumą kitur.
Ksenono šviesos ryškumui reikalingas specialus žibintų blokas. Skaidrus gaubtas skirtas nukreipti ksenono šviesą tinkamu lygiu, tuo tarpu jose taip pat įrengtos savaime išsilyginančios sistemos, kurios reguliuoja šviesą kiekvieną kartą, kai naudojamas automobilis.
Tai užtikrina, kad nedideli aukščio pokyčiai, atsirandantys dėl keleivių ir bagažo svorio, nepaveiks šviesos kampo ir apakins kitus vairuotojus. Štai kodėl, prieš įjungdami degimą, dažnai matote šviesą, šokančią priešais jūsų automobilį, nes ksenono žibintai kalibruoja patys
„Xenon“ ar LED priekiniai žibintai?
LED žibintai gali būti dar ryškesni nei ksenoniniai, todėl galėsite matyti toliau kelyje, suteikdami papildomo laiko tamsiuose keliuose pastebėti kliūtis.
Šviesos diodų spindulius taip pat galima nukreipti dar tiksliau, užkertant kelią kitų vairuotojų apakinimui ir prisitaikiusių apšvietimo sistemų efektyvumui.
Šie žibintai yra dar brangesni, nei pakeisti ksenono versijas. Nors jie vis labiau prieinami paprastuose automobiliuose, už vieną „Volkswagen Golf“ LED žibintą pakeisite maždaug 1 000 svarų sterlingų.
Ar galiu savo automobiliui pritaikyti ksenoninius žibintus?
Nebent jie bus sumontuoti iš naujų, tai bus brangu. Nors yra ksenoninių konversijų rinkinių, leidžiančių pritvirtinti ksenono lemputes prie halogeninių žibintų bloko, juos paprastai naudoti yra neteisėta, nes juose nėra visų apsaugos priemonių, reikalingų užkirsti kelią kitiems vairuotojams, pvz., Savaiminio niveliavimo ar plovimo sistemoms .
Standartinių priekinių žibintų objektyvas ir dangtis taip pat yra skirti halogeninės lempos šviesai. Naudojant ksenoninę lemputę, ji greičiausiai plačiai paskleis šviesą ir atitrauks kitus vairuotojus. Štai kodėl automobiliams su standartiniais priekinių žibintų įtaisais, kuriuose sumontuotos ksenoninės lemputės, nepavyks pasiekti savo MoT.
Transporto departamento gairėse teigiama, kad galima legaliai montuoti ksenonines antrines žibintus, kurie turi atitikti Europos teisės aktus dėl naujų automobilių konstrukcijos ir naudojimo. Tai apims žibintų bloko, kuris buvo išbandytas laboratorijoje, įrodymą, kad jo šviesos spindulys atitinka teisinius reikalavimus; tai apima valymo ir savaiminio išlyginimo funkcijas; ir tai buvo teisingai sulygiuota.