Įsėdę į naują ar naudotą automobilį, vienas iš pirmųjų dalykų, kurį greičiausiai paklausite, yra tai, kaip jį prižiūrėti ar kaip gerai jis buvo prižiūrimas. Naudoto automobilio atveju sandorį gali sudaryti arba nutraukti žinojimas, ar jis buvo prižiūrimas, ar ne, pavyzdžiui, matant alyvos keitimo įrašus ir kitą aptarnavimo informaciją. Kalbant apie variklio alyvą, kodėl ją reikia keisti? Kaip dažnai vidutiniam automobiliui reikia variklio alyvos keisti? Ar galite pats pakeisti variklio alyvą?


Ką tiksliai veikia variklio alyva?

ką veikia variklio alyva

Variklio alyva atlieka keletą svarbių variklio funkcijų. Pirmiausia variklio alyva sutepa judančias dalis ir valdo hidraulines pavaras. Kelionės per variklį metu pašalinant šilumą iš variklio, jo antrinė funkcija yra linkusi sutrumpinti jo tarnavimo laiką. Kaip žinome, variklio alyva yra naftos produktas, vos keli žingsniai žemyn nuo benzino ir dyzelino naftos perdirbimo gamyklos bokšte. Net kai kuriose sintetinėse alyvose naudojamos naftos bazės, o visos sintetinės alyvos yra įvairių rūšių angliavandeniliai. Variklio viduje susidūrę su šiluma, jie visi daro tą patį: jie dega.

Naftos ir sintetinės bazinės alyvos, nusidėvėjimo ir korozijos inhibitoriai, dispergentai, plovikliai ir putplasčio priedai galiausiai pasiduoda didžiulei variklio šilumai. Laikui bėgant, tiek įprastinės, tiek sintetinės variklio alyvos pagrindai ir priedai oksiduojasi, garuoja arba degraduoja. Nors alyvos filtras gali pašalinti dalį likusių nuosėdų, dauguma likusių medžiagų teka tiesiai, o tai pastebėsite kaip pastebimą alyvos patamsėjimą. Mažiau pastebima, kad keičiasi alyvos klampa, taip pat jos gebėjimas sutepti ir atvėsinti variklį.

Tamsi alyva yra visiškai normali, todėl variklis sukurtas taip, kad palaipsniui keistųsi, tačiau tik iki tam tikro taško. Ilgainiui besitęsianti oksidacija ir garavimas dar labiau degraduoja alyvą, tada ji pradeda palikti savo nuosėdas mažo srauto vietose, pavyzdžiui, vožtuvų gaubtuose. Naftos ir priedų sankaupos bei dumblas sumažina laisvai tekančios alyvos kiekį sistemoje, todėl užburtas ratas padidina variklio alyvos perkaitimą, oksidaciją, garavimą ir nuosėdas. Turėdamas pakankamai laiko, variklis gali paversti visą tepalo kiekį nenaudingu dumblu mažiau nei 25 000 mylių. Neturint alyvos variklio guoliams, paskirstymo grandinėms ir aukšto slėgio kuro siurbliams sutepti, variklio gedimas liko vos už kelių apsisukimų.


Kaip dažnai reikia keisti variklio alyvą?

kaip dažnai keisti alyvą

Esmė reguliariai prižiūrėti yra pakeisti variklio alyvą, kol ji pradeda palikti indėlius savaime variklyje. Senoji nykščio taisyklė buvo kas 3000 mylių, tačiau variklių gamyba ir variklinių alyvų gaminiai padarė didelę pažangą, todėl šių dienų automobilių gamintojai rekomenduoja alyvos keitimą kas 5000 ar 7500 mylių, kai kurie iki 10 000 mylių ar daugiau.

Apskritai turėtumėte laikytis automobilių gamintojo rekomenduojamo alyvos keitimo intervalo ir koreguoti savo asmeninį intervalą atsižvelgdami į keletą veiksnių, įskaitant tai, kaip dažnai vairuojate, kaip vairuojate, kokią alyvą naudojate ir kiek senas variklis. Paimkime, pavyzdžiui, „Toyota Corolla“, mėgstamą Kalifornijoje, kuriai „Toyota“ rekomenduoja pagrindinį alyvos keitimo intervalą – 10 000 mylių arba 12 mėnesių. Štai keletas priežasčių, dėl kurių galite pakeisti variklio alyvą kas 5 000 mylių arba 6 mėnesius:

  • Nepakankama rida – Nors vidutinis amerikiečių vairuotojas per metus įveikia apie 11 500 mylių, yra daugybė žmonių, kurie savo transporto priemonėms numeta kur kas mažiau rida. Tokiu atveju variklio alyvą reikia keisti kas 6 mėnesius, net jei ji nepasiekė 5 000 ar 10 000 mylių intervalo.
  • Eismas „sustok ir eik“ – dažnai cituojama, kad eismas „sustok ir eik“ yra variklių žudikas, ir taip gali būti, tačiau tik tuo atveju, jei yra kitų problemų, kurios lemia perkaitimą. Pavyzdžiui, aušinimo sistemos problemos gali sukelti perkaitimą ir galimą variklio pažeidimą. Vis dėlto variklio alyva nenukenčia tokiomis sąlygomis.
  • Vilkimas ir prikabinimas – padidėjęs svoris ir pasipriešinimas, pvz., Iš priekabų, šiukšlių krumpliaračio ar krovinių ant stogo, padidina variklio ir transmisijos įtampą, ypač kuriant šilumą. Žinoma, šiluma sukelia oksidaciją, sutrumpina variklio alyvos tarnavimo laiką. Dažniau tepalą keiskite, jei reguliariai vilkiate ar traukiate, arba apsvarstykite galimybę įrengti antrinį alyvos aušintuvą.
  • Daugybė trumpų kelionių – vandens garai (H 2 O) yra pagrindinis degimo ir oksidacijos šalutinis produktas, kuris varikliui atvėsus gali kondensuotis karteryje. Įkaitinus variklį iki darbinės temperatūros, vanduo garuoja, leidžiant jam išbėgti, tačiau trumpos kelionės nesuteikia laiko varikliui įkaisti. Kondensuotas vanduo ilgiau sėdi aliejuje, padidindamas naikinamų rūgščių ir nuosėdų gamybą. Tepalą keiskite dažniau arba dirbkite ilgesnėse kelionėse bent kartą per savaitę.
  • Pernelyg tuščiąja eiga . Panašiai varikliai, kurie dirba tuščiąja eiga, sukasi apsisukimus nepridėdami mylių, todėl sunku apskaičiuoti alyvos keitimo „ridos“ intervalus. Ne todėl, kad „Corolla“ naudotume kaip policijos transporto priemonę ar greitosios pagalbos automobilį, bet galbūt kaip pristatymo transporto priemonę ar nekilnojamojo turto greitkelį daug variklio nusidėvėjimo gali atsirasti nerodant odometre.
  • „Oil Life Monitor“ – kai kuriose transporto priemonėse yra vadinamasis alyvos tarnavimo laikas (OLM), kuris gali būti geras vadovas nustatant kitą jūsų alyvos keitimo intervalą, tačiau nėra tas pats, kas „Toyota“ priminimas apie techninę priežiūrą – grynai rida pagrįstas skaičiavimas . Algoritmais paremti OLM grindžia savo alyvos keitimo indikacijas – klimatą, kelionės trukmę, variklio temperatūrą ir kitus duomenis, panašiai kaip ankstesniame sąraše. Jutiklių pagrindu pagaminti OLM atlieka tiesioginius alyvos matavimus, pavyzdžiui, laidumą, klampumą, suodžių koncentraciją ir vandens kiekį, apskaičiuodami, kiek alyvos liko gyvybės, kol ją reikėjo pakeisti.

Savo variklio alyvos keitimas

pats keisdamas variklio alyvą

Kai ateina laikas keisti alyvą, galite eiti į aptarnavimo centrą arba savo vietos parduotuvėje, bet taip pat galite sutaupyti keletą priešinasi tai daro patys . Viskas, ko jums reikia, yra pora rampų, pora veržliarakčių, alyvos nutekėjimo indas ir piltuvas. Skudurus, apsauginius akinius ir gumines ar nitrilo pirštines taip pat gerai turėti. Čia yra pagrindinis vadovas:

  1. Temperatūra yra svarbi, bet ne kritinė. Jei variklis šaltas, 5 arba 10 minučių dirbkite tuščiąja eiga, kad pagerintumėte alyvos srautą ištuštinant. Jei užmiestyje kaista variklis, palaukę 20 minučių išvengsite galimų nudegimų.
  2. Važiuokite transporto priemone ant rampų, įjunkite stovėjimo stabdį ir išjunkite variklį. Atidarykite alyvos užpildymo dangtelį ir ištraukite alyvos lygio matuoklį.
  3. Įstatykite išleidimo indą, kad iš alyvos filtro patektų aliejus, ir nuimkite alyvos filtrą. Jums gali prireikti alyvos filtro veržliarakčio. Patikrinkite, ar tarpiklis atsikabina su senu filtru. Priešingu atveju turėsite nuimti seną tarpiklį nuo variklio. Skudurėliu nuvalykite alyvos filtro laikiklį ir aplinkines vietas.
  4. Ant naujojo alyvos filtro tarpinės užtepkite ploną naujos variklio alyvos plėvelę, tada sukite į vietą. Kai tarpiklis susilies, priveržkite filtrą dar nuo 180 ° iki 270 ° (nuo 1/2 iki 3/4 apsisukimų). Nenaudokite alyvos filtro veržliarakčio, kad priveržtumėte alyvos filtrą.
  5. Įstatykite išleidimo indą, kad iš karterio išgautų alyvą, ir ištraukite alyvos išleidimo kamštį. Būtinai lėtai ištraukite kištuką, kad jo nepamestumėte išleidimo skardoje ir išvengtumėte nereikalingo purslų.
  6. Kai senas alyvos nutekėjimas sulėtės iki lašelio, įdėkite alyvos išleidimo kaištį, priverždami ne daugiau kaip 45 ° (1/4 apsisukimo). Išvalykite skuduru.
  7. Įpilkite piltuvą į alyvos užpildymo angą ir lėtai pilkite aliejų, kol pasieksite savo savininko vadove nurodytą talpą. Uždėkite alyvos užpildymo dangtelį ir nedelsdami nuvalykite išsiliejusius skudurus.
  8. Užveskite variklį ir ieškokite po transporto priemone, ar nėra nuotėkio. Jei viskas gerai, ridenkite transporto priemonę atgal į rampą ant lygaus paviršiaus. Leiskite varikliui veikti 2 minutes ir jį išjunkite.
  9. Varikliui sustojus 5 minutes, naudokite matuoklį, kad patikrintumėte alyvos lygį, jei reikia, įpilkite.

Variklio alyvos keitimas yra svarbi tinkamos transporto priemonės priežiūros dalis. „Auto City“ mes parduodame ne tik naudotus automobilius, bet ir aptarnaujame automobilius! Mūsų paslaugų skyrius yra pasirengęs bet kokiam darbui – dideliam ar mažam. Peržiūrėkite ir mūsų specialius tepalų keitimo pasiūlymus !