Idėja atlikti techninę priežiūrą, net ir gana paprastą užduotį, pavyzdžiui, alyvos keitimą, gali atrodyti bauginanti, jei ne visiškai neįmanoma. Tačiau pakeisti savo alyvą gali būti patogiau ir pigiau nei nuvežti savo automobilį į vietinę greitojo tepalo parduotuvę. Kaip tai padaryti teisingai, saugiai ir už prieinamą kainą, parodysime toliau pateiktuose trumpuose vaizdo įrašuose. Jums netgi gali atrodyti, kad dirbti su savo automobiliu yra smagu – panašiai kaip mes.

Jei nesate tikri, kokią alyvą turėtumėte naudoti arba kaip dažnai turėtumėte ją pakeisti, skaitykite savo savininko vadovo techninių specifikacijų arba techninės priežiūros skyrių. Šiame šešių žingsnių vaizdo įrašo vadove apžvelgsime standartinį alyvos keitimą – šiuo atveju naudojant „Acura TSX“, tačiau procesas yra praktiškai identiškas, nesvarbu, ar vairuojate „Hyundai“, „Hummer“ ar bet ką kitą.

Prieš net pradėdami šį procesą, perskaitykite savo savininko vadovą (arba patikimą internetą), kad tiksliai nustatytumėte, kiek aliejaus reikės pakeisti išleidžiamam vandeniui. Jums taip pat reikės alyvos filtro. Taigi, norėdami gauti tai, ko jums reikia, keliausite į autodalių parduotuvę arba didelę dėžę. Būdami ten, turėsite pasiimti alyvos filtro raktą ir tinkamo dydžio raktą savo alyvos išleidimo kamščiui, jei jų dar neturite. Norėsite, kad pirštinės būtų švarios; senamadiškos medicininės latekso pirštinės veikia puikiai. Dabar jūs pasiruošę eiti. Norėdami pakeisti savo alyvą, atlikite šiuos veiksmus:

1 veiksmas: prijunkite, atidarykite

Pirmiausia norėsite pakelti automobilį pakankamai aukštai, kad galėtumėte sau leisti dirbti po juo. Nesvarbu, ar naudojate keltuvą, rampas ar kėliklio stovus, įsitikinkite, kad esate visiškai saugūs. Niekada nedirbkite po automobiliu, kurį laiko tik grindų kotas. Mes pakėlėme savo automobilį ant automobilio ir vairuotojo liftobandomasis garažas, todėl galėjai pamatyti, ką darome. Daugumoje šiuolaikinių automobilių yra sumontuota plastikinė apatinė dėklas, kuris pagerina aerodinamiką ir apsaugo gyvybiškai svarbius komponentus variklio apačioje. Norėdami patekti į alyvos indą ir alyvos filtrą ant TSX, reikia nuimti dangtį; dauguma apatinių dėklų laikomi varžtų, varžtų ar plastikinių spaustukų mišiniu, kuriuos galima atsegti pagrindiniais rankiniais įrankiais. Prieš atlikdami antrą žingsnį, būtinai patikrinkite, ar nėra naftos nuotėkio. Jei tokių yra, pasvarstykite, ar jūsų transporto priemonę gali apžiūrėti mechanikas.

2 žingsnis: Atjunkite, nusausinkite

Padėkite savo naftos talpyklą – penkių galonų kibirą, alyvos išpylimo indą (galima įsigyti autodetalių parduotuvėje), alyvos rezervuarą ar kitą didelę skysčių laikymo talpyklą taip, kad alyva nutekėtų į ją nepabaigdama. žemę ar kitaip daranti netvarką. Atminkite, kad bus daug alyvos: daugumos automobilių karteryje yra bent galonas, o kai kuriuose – daug daugiau. Nuimkite išleidimo kamštį, atlaisvindami jį (prieš laikrodžio rodyklę) tinkamu veržliarakčiu ir atsukdami. Laikykitės išleidimo kamščio, kai jį nuimate; aliejus pradės pilti, kai atitrauksite jį nuo aliejaus indo. Leiskite varikliui nutekėti penkias minutes arba tol, kol alyvos srautas sulėtės.

3 žingsnis: Išjunkite naudodami seną filtrą

Raskite alyvos filtrą. Tai minkšto rutulio dydžio cilindro formos elementas, prisukamas prie variklio (nors kai kuriuose varikliuose yra korpusas, į kurį įstumiate filtro kasetę). Naudodamiesi ranka arba alyvos filtro veržliarakčiu (greičiausiai jums to prireiks), atlaisvinkite alyvos filtrą (pasukite prieš laikrodžio rodyklę) tiek, kad alyva pradėtų išeiti iš viršaus ir lašėti į jūsų indą. Palaukite, kol srautas sumažės, ir pabaigite išimti filtrą. Prieš montuodami naują filtrą, įsitikinkite, kad senas alyvos filtro tarpiklis – plonas guminis O žiedas – nebuvo paliktas. Tai ypač svarbu; jei senoji tarpinė nebus nuimta, naujas filtras neužsandarins tinkamai, o tai paprastai baigiasi tuo, kad visa nauja, šviežia alyva per kelias minutes nuo paleidimo nutekės ant žemės, galėdama išbadinti alyvos variklį ir sukelti katastrofą.

4 žingsnis: išleiskite kištuką, filtras įjungtas

Pakeiskite išleidimo kamštį ir priveržkite jį, kol jis tvirtai įsitvirtins, bet ne per daug: per stipriai sugadinus alyvos indą ir išleidimo kamštį, gali būti padaryta žala. Įdėkite šiek tiek pastangų jį sugriežtindami, bet ne visas jėgas. Kai kurie gamintojai turi sukimo momento specifikacijas, kurių galite laikytis naudodami sukimo momento veržliaraktį. Bet kokiu atveju to nedarykitepabandykite nuplėšti išleidimo kamščio galvutę. Kai kurios transporto priemonės už išleidimo kamščio naudoja poveržlę, kurią reikia pakeisti, kai įstatysite kištuką iš naujo (patikrinkite savo savininko vadovą, ar reikia pakeisti šią poveržlę). Tada paimkite naują alyvos filtrą ir aplink filtro viršuje esančią guminę tarpinę tepkite lengvą alyvos dangą (nuo danties piršto gale). Tai padės sukurti tinkamą sandarumą, kai priveržiate filtrą. Diegiant filtrą galioja ta pati taisyklė: nesukite per stipriai, verčiau pasukite, kol jis bus „tvirtas rankose“, o tada dar šiek tiek, kad jis būtų prigludęs.

5 veiksmas: užpildykite jį atsargine alyva

Pakeitę alyvos filtrą ir išleidimo kamštį, vėl įdėkite apatinę dėžę ir nuleiskite automobilį atgal į žemę. Atidarykite gaubtą ir nuimkite alyvos dangtelį, ant kurio turėtų būti alyvos skardinės simbolis. Piltuvu pilkite variklį nurodytu gamintojo alyvos kiekiu.

6 veiksmas: patikrinkite alyvos lygį, patikrinkite, ar nėra nuotėkio

Galiausiai, palaukę keletą minučių, kol aliejus nusės į keptuvę, naudokite matuoklį ir patikrinkite, ar jūsų aliejus yra tinkamo lygio. Patikrinkite, ar jūsų aliejus paprastas: ištraukite matuoklį iš vamzdelio, nuvalykite visą aliejų popieriniu rankšluosčiu, vėl įdėkite matuoklį, nuimkite matuoklį ir patvirtinkite, kad aliejus sutampa su visu žymekliu ant matuoklio galo. Galiausiai užveskite transporto priemonę ir leiskite jai veikti tuščiąja eiga ir sušilti; patikrinkite, ar nėra nuotėkio po transporto priemone ir aplink alyvos filtrą.