[ad_1]

Trečiadienį Europos Sąjunga susitiko Londone ir pasiūlė laipsnišką, bet agresyvų išmetamųjų teršalų mažinimą – 55% per ateinančius 9 metus ir 100% per ateinančius 14 metų. Neseniai kelios Amerikos kompanijos paskelbė antraštes su drąsiais elektrifikavimo planais. Tačiau iki šiol ES paketas, kurį sudaro beveik tuzinas pasiūlymų, yra pats griežčiausias ir laiko atžvilgiu jautriausias iškastinio kuro mažinimo būdas.

ES pasiūlymai sumažinti išmetamų teršalų kiekį

Siūlymas padarytų naujų benzinu varomų automobilių pardavimą neteisėtą. Daugelis valdžios institucijų šiuo klausimu sako, kad tai neįmanoma. Greičiau pereiti prie tikslų yra realistiškiau. Tokiam laipsniškam įvedimui būtų naudojami benzininiai varikliai, elektrinės, hibridinės ir vandenilinės kuro elementų transporto priemonės, kad būtų galima pereiti prie faktiškai nulinės emisijos.

Diskutuodama apie naujus reglamentus, ES vykdomoji valdžia – Europos Komisija, be kitų dalykų, pakeitė šias nuostatas:

  • EV įkrovimo stotelių įrengimas palei 60 mylių (60 km) pagrindinių kelių
  • Iki 2030 m. Transporto priemonių anglies dvideginio išmetimas sumažėjo 55 proc
  • Moratoriumas apibrėžti „papildomus hibridus“, kurie iki 2030 m. Bus laikomi „mažai teršalų išmetančiomis“ transporto priemonėmis “.
  • 100% sumažinti transporto priemonių išmetamo anglies dvideginio kiekį iki 2035 m
  • Iki 2030 m. Įdiegti 3,5 mln. Keleivinių transporto priemonių EV įkrovimo stotelių; Iki 2050 m. – 16 milijonų stočių

Prieš detalizuodami bet kokią rubriką ar teisinius standartus, ES valstybės narės ir Parlamentas turės diskutuoti, susilpninti ir sutikti su Komisijos pasiūlymais. Procesas greičiausiai truks nuo 18 iki 24 mėnesių.

Išmetamųjų teršalų sumažinimas: EV įkrovimo mazgas
C vaizdas. „Shutterstock“

EV įkrovimo infrastruktūra

Įkainojimo infrastruktūros trūkumas buvo nustatytas kaip pagrindinis kliūtis daugeliui vartotojų 27 šalių kvartale. Net jei elektra varomos transporto priemonės tampa vis labiau prieinamos, nerimą kelia diapazonas dėl didelio ir netradicinio pasiskirstymo tarp tiek įkrovimo stočių visoje Europoje. Platus pakeitimas apims politiką iki 2025 m. Kas 37 mylių įrengti viešąsias įkrovimo stoteles.

Automobilių gamintojai anksčiau nurodė, kad pagal drąsesnes CO2 taisykles jie dirbtų tik tuo atveju, jei apmokestinimo infrastruktūra sulauktų pakankamai visuomenės susidomėjimo, kad būtų galima paremti tokį didelį išmetamųjų teršalų kiekį. Tačiau, anot „Reuters“, skaičiai jau gali būti vienoje eilėje: „Praėjusiais metais Europoje parduota mažai teršalų išmetančių automobilių, net kai COVID-19 pandemija nulėmė bendrą transporto priemonių pardavimą, o vienas iš devynių parduotų naujų automobilių buvo elektrinis arba papildomas hibridas “.

Išmetamųjų teršalų sumažinimas: EV įkrovimo stotelės
C vaizdas. „Shutterstock“

Nulinės emisijos kaina

Europos Komisija nurodė, kiek išlaidų reikia norint sukurti ir eksploatuoti elektrinių įkrovimo infrastruktūrą: 80–120 mlrd. Eurų per 20 metų laikotarpį.

Pasak „IHS Markit“, automobilių gamintojai, kurie iki 2030 m. Visiškai nepersijungia į visiškai elektrinius modelius, bus pakabinti džiūti. „Akivaizdu, kad jei šie tikslai bus įgyvendinti kaip patikimi pasiūlymai, dėl kurių bus balsuojama į teisės aktus, automobilių gamintojai, kurie buvo drąsesni ir anksčiau daug investavo į elektrifikavimą, turės reikšmingą pranašumą.“

„AlixPartners“ planuoja, kad gamintojai ir didmenininkai visame pasaulyje per ateinančius 3,5 metų investuos daugiau kaip 300 mlrd. USD į EV ir rems EV technologijas. Pernai šis skaičius buvo įvertintas tik 250 milijardų dolerių.

ES klimato kaitos politikos lyderis Fransas Timmermansas tai pasakė: „Perėjimas prie elektra varomų transporto priemonių vyksta daug greičiau, nei kada nors kas nors tikėjosi, bet tada mes esame įpareigoti sukurti tam tinkamas paskatas“.

Norėdami gauti išsamų pranešimą spaudai, apsilankykite Europos Komisijos svetainėje čia.

[ad_2]