[ad_1]
Jei prezidentas Joe Bidenas turės savo kelią, bent pusė naujų JAV parduodamų transporto priemonių iki 2030 m.. Prezidentas šį tikslą išdėstė vykdomojoje įsakyme, kurį pasirašė ketvirtadienį, rugpjūčio 5 d., Tą pačią dieną, kai jo administracija pakeitė degalų taupymo standartų, nustatytų pagal jo pirmtaką Donaldą Trumpą, panaikinimą.
Ateitis „yra elektrinė ir nėra kelio atgal“, – sakė Bidenas, stovėdamas Baltųjų rūmų pievelėje, apsuptas politinių sąjungininkų, taip pat Detroito didžiųjų trijų automobilių gamintojų vadovų. „Kyla klausimas, ar mes vadovausime, ar pasuksime atgal? pridūrė jis ir perspėjo, kad šiuo metu „Kinija pirmauja lenktynėse“.
Bideno vykdomasis įsakymas – per daug ambicingas?
Tačiau pasirašyti vykdomąjį raštą yra vienas dalykas. Kitas klausimas – ko prireiks norint susitikti Bideno įvartis? Remiantis pramonės duomenimis, šiuo metu grynos baterijomis varomos transporto priemonės (BEV) sudaro tik apie 2,2% naujų automobilių pardavimo JAV. Įtraukite įprastus hibridus ir įkraunamus hibridus (PHEV), o bendras skaičius sudaro tik apie 6%-nors tendencija juda teisinga linkme, o kištukinių PHEV ir grynų BEV pardavimas per pirmąjį 2021 m. Pusmetį padvigubėjo.
Vis dėlto daugumoje prognozių buvo prognozuojama, kad kištukiniai produktai ir vandenilinio kuro elementų transporto priemonės iki dešimtmečio pabaigos nustums 30 proc.-jei viskas bus tinkama. Netgi optimistiškiausių pramonės analitikų teigimu, padidinus iki 50 proc., Iškils daug iššūkių.
Analitikai nurodo daugybę iššūkių, kuriuos reikia įveikti, pradedant tuo, kad vartotojai turi daugiau produktų. Iki šiol rinkoje buvo tik keletas tolimojo nuotolio baterijų elektromobilių, daugiausia iš „Tesla“. Tačiau sąrašas sparčiai auga, nes išplečiamas rinkos segmentų sąrašas siūlo daugybę įvairių gamintojų, pažymi analitikė Stephanie Brinley iš „IHS Markit“.
Tarp tokių variantų yra sportiškas „Ford Mustang Mach-E“, kompaktiškas visureigis „Volkswagen ID.4“ ir vėliau šiais metais-prabangus „Mercedes-Benz EQS“ sedanas ir „GMC Hummer“ pikapas. Iki dešimtmečio vidurio iš tikrųjų bus net dešimt skirtingų visiškai elektrinių pikapų. Vis daugiau įkraunamų hibridų taip pat patenka į salonus.
Proceso metu nerimo diapazone tampa vis mažiau problema. Naujesni BEV gali pristatyti 300 mylių kamuolio aikštelėje už vieną įkrovimą, o kai kurie-iki 400. „Lucid Air“ sedanas, pasirodysiantis maždaug 2022 m.
Tuo tarpu kainos pradeda mažėti, net ir didėjant asortimento galimybėms. „Nissan“ pasiūlys bazinę „Leaf“ modelio versiją, kuri, pritaikius 7500 USD federalinę mokesčių lengvatą, taps pirmąja BEV, kurios kaina bus mažesnė nei 20 000–19 990 USD. Tai palyginti ribota, 149 mylių nuotolio „Leaf“ versija. Tačiau laikui bėgant ir konkurencingumui augant, tikimasi, kad daugiau BEV nukris žemiau 30 000 USD ribos, įskaitant ID.4 versiją, kurią VW planuoja pradėti gaminti savo „Chattanooga“ surinkimo gamykloje kitais metais.
Infrastruktūra, akumuliatoriaus kliūtys
Patobulintos baterijos yra raktas į ateitį, sutinka ekspertai. Gamintojai investuoja milijardus į patobulintą ličio jonų technologiją ir naujos kartos kietojo kūno baterijas, kurias „Mercedes“ tikisi pradėti gaminti maždaug 2026 m.
Kad ir ką sugalvotų technologijų tyrinėtojai, jie tikisi, kad rezultatas duos didesnį diapazoną, geresnį našumą ir mažesnes bendras išlaidas nei mes turime šiandien. „Chevrolet Bolt EV“ baterijos kainuoja apie 150 USD už kilovatvalandę arba beveik 10 000 USD už pakuotę. GM naujosios „Ultium“ ląstelės siekia apie 100 USD už kWh, o prezidentas Markas Reussas teigė, kad tolimas tikslas yra 70 USD ar mažiau.
Greitesnis įkrovimas taip pat yra pagrindinis tikslas. Net naudojant greitaeigius viešuosius įkroviklius, gali užtrukti valandą ar daugiau, kol dauguma šiandieninių BEV pasiekia 80% „būsenos“. Kai kurie, pavyzdžiui, „Porsche Taycan“, gali ten patekti per mažiau nei 30 minučių. Tačiau GM, „Mercedes“ ir kiti tikisi tai sumažinti iki 10 minučių, kol įsigalios Bideno mandatas. Tai leistų vairuotojui „užpildyti“ akumuliatorių maždaug taip greitai, kaip galėtų dujų bakas.
Tačiau kur prisijungti, yra vienas didžiausių iššūkių, su kuriais susiduria EV šalininkai. Ilgą laiką tikimasi, kad apie 80% savininkų prisijungs prie namų, naudodami 2 lygio 240 voltų įkroviklius, prognozuoja Pat Romano, vienos didžiausių viešųjų įkrovimo bendrovių „Chargepoint“ generalinis direktorius. Tačiau bus milijonai vairuotojų, neturinčių garažų ar įvažiavimų, kuriuose jie galėtų įdiegti įkroviklius. O automobilininkams keliaujant prireiks vietų, kurias galima prijungti.
Ir čia Bideno administracija tikisi paskatinti dalykus. Laikydamasis savo vykdomojo įsakymo, prezidentas pasiūlė finansuoti 500 000 įkroviklių prievadų tinklą visoje JAV. Jis tvirtina, kad įkrovikliai bus tokie paplitę, kaip šiandien yra dujų siurbliai. Vyriausybės parama taip pat galėtų padėti įprasti vandenilio degalines. Šiandien visoje JAV jų yra vos 100, beveik visos yra Kalifornijoje.
Tačiau Bidenas nori, kad federalinė vyriausybė pradėtų EV transformaciją kitais būdais. Ketvirtadienį pasirodęs prezidentas laisvai išdėstė planus siūlyti mokesčių kreditus, paskolas ir dotacijas, padedančius mokslininkams sukurti geresnes baterijas, o automobilių gamintojams ir tiekėjams – pateikti į rinką geresnes elektromobilių pavaras ir transporto priemones.
Pinigai aiškiai padėtų. Neseniai atliktas „AlixPartners“ tyrimas prognozuoja, kad pramonė iki 2030 m. Investuos mažiausiai 330 mlrd. JAV dolerių į EV plėtrą. Ir tai sparčiai auga. Vien GM padidino savo biudžetą nuo 20 mlrd. USD 2020 m. Kovo mėn. Iki 35 mlrd. USD šiandien-ir tai tik dešimtmečio viduryje.
Tikimasi, kad administracija taip pat imsis veiksmų, kad pagerintų šalies elektros tinklą – tai dar vienas didelis iššūkis elektrinėms transporto priemonėms, nes pastaruoju metu Kalifornijoje, Teksase ir kitose šalies dalyse buvo nutrauktas elektros energijos tiekimo nutraukimas ir nutraukimas.
Vartotojai nelieka nepastebėti. Bidenas ir jo komanda taip pat planuoja išplėsti ir padidinti PVM pirkėjų teisę gauti mokesčių kreditą. Kai dabartiniai mokesčių kreditai neviršija 7500 JAV dolerių už EV, pasiūlymas Atstovų Rūmuose padidintų ribą iki 10 000 JAV dolerių už elektromobilius, pastatytus JAV, ir iki 12 500 JAV dolerių tiems, kurie surenkami naudojant profsąjungų darbą. Toli gražu neaišku, ar pasiūlymas bus priimtas dabartine forma. Tačiau ekspertai paprastai tikisi, kad Kongresas atkurs dabartinį mokesčių lengvatų lygį gamintojams, kurie peržengė 200 000 vienetų pardavimo ribą (pvz., GM, „Tesla“) ir nebėra įgalioti teikti pirkėjams paskatų.
Vartotojų pasitikėjimas
Tik prieš keletą metų dauguma gamintojų skeptiškai žiūrėjo į EV rinką. Pasitikėjimas augo, o pramonė palankiai reagavo į Bideno 2030 m. Bendrame pareiškime „Detroito didysis trejetas“ – GM, Fordas ir Stellantis – teigė, kad jie sutinka su prezidento siekiais. „Galite tikėtis, kad„ Toyota “atliks savo vaidmenį“, – sakoma automobilių gamintojo pranešime.
Apskritai atrodė, kad bet kokios abejonės dėl Bideno vykdomosios tvarkos iš esmės kilo iš kritikų, kurie manė, kad Baltieji rūmai nėra pakankamai toli. Palyginimui, tie kritikai atkreipia dėmesį į Kanadą ir Europos Sąjungą, kurios abi planuoja iki 2035 m. Uždrausti visiškai parduoti naujus dujų ir dyzelino modelius, kaip ir Vašingtono ir Kalifornijos valstijos.
Biologinės įvairovės centro Saugaus klimato transporto kampanijos direktorius Danas Beckeris, apibūdindamas planą kaip „spragą“, pareiškė, kad „[today’s] pasiūlymas remiasi neįvykdomais savanoriškais nepatikimų automobilių gamintojų įsipareigojimais “.
Galbūt, bet nors dar neaišku, ar pramonė tai tęs, yra daug priežasčių manyti, kad ateitis, kaip siūlė Bidenas, yra „elektrinė“.
[ad_2]