[ad_1]
NAPCO 4X4 „Powr-Pak“ konversija 1950-aisiais bekelės entuziastams buvo didelis dalykas. Po Antrojo pasaulinio karo didieji trys automobilių gamintojai savo sunkvežimių serijose nesiūlė 4X4 versijos. Daugelis veteranų pastebėjo keturiais ratais varomo „Jeep“ universalumą ir naudingumą būdami užsienyje ir to norėjo savo civiliniuose sunkvežimiuose. Entuziastai kreipėsi į NAPCO 4X4 perkėlimo rinkinius, kurie prisukami prie jų gamyklinių sunkvežimių važiuoklių ir greitai pavertė sunkvežimius į 4 × 4 monstrus.
Su NAPCO dalimi sunkvežimiai dabar galėtų leistis į laukinę gamtą. NAPCO 4X4 sunkvežimiai leido naują būdą keliauti ir tyrinėti Amerikos užnugarį.
Ankstyvieji 4×4
Nors atrodo, kad šiais laikais „4X4“ yra populiarus sunkvežimių ir visureigių stilius, jų apskritai nebuvo girdėti iki Antrojo pasaulinio karo. „Ford“ nuo pat 1930-ųjų pasiūlė įrenginį per montuotoją „Marmom-Herrington“, tačiau tai buvo brangios ir daug laiko reikalaujančios pastangos, nulėmusios mažai konversijų.
Gamintojai jau turėjo iššūkį gaminti patikimus, ilgai tarnaujančius sunkvežimius ir nematė keturiais ratais varomų sunkvežimių rinkos ar paklausos. Kareiviams grįžus namo, vairavus džipus Antrojo pasaulinio karo metais, paklausa panašaus vidaus rinkai išaugo, o NAPCO – „Northwest Auto Parts Company“ – buvo natūralus dalykas.
NAPCO
NAPCO buvo pramonės dalių gamybos įmonė ir karo metu gamino specializuotas detales karo pastangoms. Po karo įmonė perjungė pavaras ir gamino taikos meto mašinas, įskaitant „NAPCO Powr-Pak 4X4 Conversion“. Rinkinius buvo galima įsigyti „Ford“, „Dodge“ ir „Studebaker“, tačiau didžiausią pardavimą sukėlė GMC ir „Chevrolet“ sunkvežimiai.
NAPCO Powr-Pak 4X4 konversijos rinkinys
Savininkai pirktų sunkvežimį su dviem varomais ratais ir tada atskirai užsisakytų „Powr-Pak“ komplektą. Tada jie gali arba palikti pardavėjui įdiegti konversiją, arba tai padaryti patys. Kadangi komplektas buvo gerai suprojektuotas ir pagamintas šiems konkretiems sunkvežimiams, montavimą buvo galima atlikti per 3 valandas, minimaliai pakeičiant sunkvežimio važiuoklę.
Vienas iš NAPCO pardavimo taškų buvo tai, kad savininkas galėjo nuimti komplektą, grąžinti sunkvežimį į dviejų varančiųjų ratą ir pakartotinai naudoti rinkinį kitame to paties gamintojo sunkvežimyje.
Iš pradžių „Chevrolet“ ir „GMC“ rinkiniai buvo montuojami tik 3/4 tonų ir didesniuose sunkvežimiuose, nes tų sunkvežimių varomieji traukiniai pritaikė pertvarkymą. Ankstesni 1/2 tonų sunkvežimiai turėjo uždarą sukimo momento vamzdžio pavaros veleno dizainą, kuris neveiktų su pertvarkymo rinkiniu. 1955 m. 1/2 tonų sunkvežimiai „Chevy“ ir „GMC“ vairuoja traukinius, kad jie atitiktų jų pusbrolius, o NAPCO rinkiniai tada lengvai tinka.
Vėliau NAPCO susitars ir su GMC, ir su „Chevrolet“, kad konversijos rinkiniai būtų sumontuoti gamykloje, o tai sumažino pirkimo kainą ir padidino pardavimų pardavimo skaičių. Konversijos rinkinio dalys daugiausia buvo genetiškai modifikuotos dalys, kurios leido lengvai montuoti, o prireikus – atsargines dalis. „Powr-Pak“ konversijos rinkinyje žemės ūkio mašinoms ar kitoms pavaroms buvo pasiūlyta PTO („Power Take Off“) parinktis, o sklandesniam važiavimui – guminis montavimo dėklas. NAPCO taip pat pasiūlė gervių, pagalbinių transmisijų ir kitų sunkvežimių dalių asortimentą pramonei ir galutiniam vartotojui.
NAPCO atsisakymas
Visa tai pasikeitė 1960 m., Kai tiek GMC, tiek „Chevrolet“ pakeitė sunkvežimio važiuoklę, įtraukdami į ją nepriklausomą priekinę pakabą, ir pasiūlė gamykloje sukurtą 4X4 variantą. Kadangi „NAPCO Powr-Pak“ rinkinys nebetiks naujesniems modeliams, o OEM 4 × 4 parinktis buvo lengvai prieinama, paklausa per naktį smuko.
NAPCO niekada nebuvo tiksli registruoti, o tikslus visų prekės ženklų parduotų konversijos rinkinių skaičius yra neaiškus, tačiau manoma, kad jis yra mažesnis nei 2000.
Galų gale NAPCO nusipirko DANA korporacija, kuri iš pradžių gamino NAPCO 4 × 4 konversijos rinkinių perkėlimo dėklą. „Dana“, žinoma, šiandien yra geriausiai žinoma dėl savo ašių, randamų tiek originalių transporto priemonių, tiek sunkiųjų visureigių antrinių transporto priemonių konstrukcijose. Vėliau pervadinta „NAPCO International“, bendrovė ir šiandien gamina kariuomenės dalis ir įrangą.
NAPCO įrengti sunkvežimiai aukcione
Nepaisant menkumo, sunkvežimiai NAPCO 4X4 vis dar rodomi automobilių parodose ir aukcionuose. 1957 m. Sunkvežimis „Chevrolet“ aukščiau buvo parduotas 2021 m. kovo mėn. „Barrett-Jackson“ aukcione. Jis pasižymėjo pastaruoju metu atliktomis didelėmis restauravimo pastangomis ir buvo varomas periodiškai tinkamu 235 CI tiesiai 6 cilindrų varikliu ir 4 laipsnių mechanine pavarų dėže. Pardavėjas pažymėjo, kad jie kartu su kitomis mechaninėmis „Chevy“ dalimis atstatė visų varančiųjų ratų sistemą. Jis parduotas už 55 000 USD.
NAPCO 4X4 konversijos rinkiniai atvėrė kelią sunkvežimių gamintojams pasiūlyti efektyvią ir ekonomišką keturių ratų pavarą Amerikos visuomenei. Rinkinius buvo lengva naudoti ir jie įrodė, kad egzistuoja tvirto keturiais ratais varomo sunkvežimio, kuris tęsiasi ir šiandien, poreikis. Šis rinkinys taip pat buvo pristatytas sveikų ir sprogstančių bekelių antrinių rinkų, kurias turime šiandien, dienomis.
[ad_2]