[ad_1]
Daugelis šių dienų automobilių yra technologinių burtininkų modeliai, tačiau tai nereiškia, kad jie negali kartkartėmis perkaisti. O jei turite senesnę transporto priemonę arba modifikuotą automobilį (galbūt tokį, kurį dabar mėgstate nuvažiuoti nuotaikingai) ir vasarą gyvenate rajone, kuriame vyrauja skurdūs tempai, vieną dieną galite rasti savo automobilio perkaitimas kol esi kelyje. Štai ženklai, kuriuos reikia stebėti, ir ką daryti, jei jūsų automobilis perkaista.
Automobilio perkaitimo požymiai
Jūsų variklis turi optimalų darbinės temperatūros diapazoną. Įjungus jūsų automobilį ir sušilus varikliui, įprasta daugumos variklių darbo temperatūra yra maždaug nuo 195 iki 220 laipsnių pagal Celsijų arba nuo 90 iki 105 laipsnių Celsijaus. Temperatūra, viršijanti aukščiausią šio diapazono galą, gali reikšti bėdą.
Ir nors jums gali kilti pagunda toliau važiuoti, kai variklis dirba šiek tiek įkaitęs, atminkite, kad važiuojant perkaitusiu automobiliu net ir nedideliu atstumu jūsų variklis gali brangiai pakenkti. Toliau važiuojant automobiliu su perkaitusiu varikliu, gali būti padaryta žala, pavyzdžiui, sulūžusios žarnos, deformuotos cilindrų galvutės, o blogiausiu atveju – susprogdinta galvos tarpinė arba įtrūkusi variklio blokas. Laimei, ieškodami šių ženklų ir spręsdami kylančią temperatūrą, kai tik ją nustatysite, turėtumėte sugebėti išvengti šių problemų.
Kylančios temperatūros matuoklis
Jei prietaisų skydelyje esantis temperatūros matuoklis šliaužia aukščiau, tai rodo perkaitusio automobilio požymį. Nors jūsų automobilis šiltu oru kais karščiau, jei matuoklis patenka į raudoną zoną arba užsidega įspėjamieji žibintai, jūsų variklis perkaista.
Daugelyje senesnių transporto priemonių yra adatos matuoklis, rodantis apytikslę temperatūrą, o viršutinė riba ciferblate pažymėta raudonai. Kai kuriems naujesniems transporto priemonių modeliams trūksta šio adatos matuoklio ir jie naudoja įspėjamąją lemputę, kad įspėtų, kai variklio temperatūra yra aukštesnė nei saugi darbo temperatūra.
Kita kai kurių naujesnių transporto priemonių modelių savybė yra „šlubuojantis režimas“. Šis savisaugos nustatymas gali įsijungti, jei jutikliai rodo, kad automobilis perkaista. Kai kompiuterio sistema suaktyvins „šlubavimo režimą“, sumažės galia, kad sumažintumėte variklio apkrovą – jūs vis tiek galėsite vairuoti automobilį, tačiau jis jausis nepakankamai veikiantis ir vangus.
Garas po gaubtu
Jei pamatysite, kad iš jūsų variklio skyriaus sklinda kažkas panašaus į dūmus (bauginanti mintis), tai iš tikrųjų gali būti garai iš aušinimo skysčio nuotėkio. Kylant variklio tempui, aušinimo skystis labai įkaista (ir netgi gali užvirti), todėl jūsų žarnos ir žarnų sujungimai labai apkrauna. Nuolatinis garų srautas paprastai rodo lėtesnį nuotėkį, tačiau staigus sprogimas gali reikšti, kad tiesiog nupūtėte žarną.
Koks čia kvapas?
Pastebite keistai saldų kvapą? Tai tikriausiai aušinimo skysčio nuotėkis. Jei kvapas labiau panašus į kažką deginantį, galbūt susiduriate su naftos nutekėjimu. Abiejų tipų nuotėkiai gali sukelti jūsų automobilio perkaitimą. Bet kuriuo atveju, jei užuodžiate neįprastą, nuolatinį kvapą, sklindantį iš jūsų transporto priemonės, geriausia jį patikrinti.
Ką turėtumėte daryti dėl perkaitusio automobilio
Kai pastebite, kad jūsų temperatūros matuoklis šliaužia į raudoną spalvą, tai gali būti problemų ženklas. Jūs tikrai nenorite ignoruoti automobilio perkaitimo, dėl kurio gali būti negrįžtamai sugadinti varikliai, tačiau ką turėtumėte daryti toliau, kai pastebėsite, kad jūsų variklis įkaista?
Neišsigąskite
Tai gali atrodyti kaip lengvas patarimas, tačiau panika nėra nepagrįstas atsakymas, kai jūsų automobilis skleidžia garą, kvepia juokingai ir temperatūros matuoklis nuolat šliaužia aukščiau. Vietoj to, giliai įkvėpkite, raskite saugią vietą, kur persikelti, ir tada įvertinkite situaciją.
Įjunkite „Šildytuvą“
Tai gali atrodyti priešinga. Kodėl jūsų automobilis perkaista, kodėl norėtumėte daugiau šilumos? Įjungus šildytuvą, keleivių salonas bus šiltesnis, tačiau jis atitrauks šilumą nuo jūsų variklio, kad jis būtų vėsesnis. Tai puikus judesys, jei jums reikia šiek tiek pavažiuoti, kad rastumėte saugią vietą nuo kelio. Išjunkite oro kondicionierių ir pasukite šilumą.
Patraukite ir išjunkite variklį
Geriausias būdas atvėsinti perkaitusį variklį yra jį išjungti. Tai sumažins temperatūrą ir išvengs variklio pažeidimų. Įsitikinkite, kad pasirinkote saugią vietą ten, kur yra daug vietos išeiti iš eismo srauto ir saugiai išvažiuoti iš transporto priemonės.
Negalima iš karto uždaryti gaubto, kai automobilis perkaista
Nuleidus gaubtą, variklis pagerins aušintuvo oro srautą, tačiau taip pat gali būti pavojingas. Gaubtas ir skląstis gali būti labai karšti ir gali sudeginti rankas. Jei pastebėsite, kad po variklio dangčiu išteka garai, rizikuojate, kad garai ar net verdantis aušinimo skystis purškia ir sukelia nudegimus.
Prieš atidarydami gaubtą, palaukite mažiausiai 15 minučių, kol variklis ir variklio skyrius šiek tiek atvės. Net tada darykite tai atsargiai. Jei bagažinėje turite apsauginių priemonių, tokių kaip pirštinės ar akiniai, dabar laikas jas tinkamai naudoti.
Uždenkite variklio aušinimo skystį
Kai tik jūsų variklis turės galimybę atvėsti, patikrinkite variklio aušinimo skysčio lygį. Jei jūsų aušinimo skysčio lygis yra žemas ir neturite akivaizdžių aušinimo skysčio nuotėkių ar išpūstų žarnų, galite pabandyti pridėti papildomą aušinimo skystį. Negalime to pasakyti pakankamai – būkite atsargūs. Perkaitęs variklis bus karštas net ir po to, kai leisite jam sėdėti 15 minučių.
Pradėkite nuo mūvėti pirštines ir akinius, jei tokių turite, ir susirasti rankšluostį ar storą skudurą. Uždėkite rankšluostį ant radiatoriaus dangtelio ir pasukite ketvirtadalį. Norite išleisti slėgį lėtai, o ne iš karto, o tai gali sukelti karštą aušinimo skystį.
Kai dangtelis bus saugiai nuimtas, lėtai įpilkite aušinimo skysčio ir vandens (jei turite) mišinyje 50/50, kol jis pasieks užpildymo liniją. Uždėkite dangtelį ir tada įjunkite savo automobilį. Jei automobilio perkaitimo lemputės užgęsta ir temperatūros indikatorius sugenda, galite važiuoti į degalinę, tačiau būtinai stebėkite tą temperatūros matuoklį.
Žinokite, kada reikia kreiptis į vilkimą
Jei atidarėte gaubtą ir jūsų variklis visur pakėlė aušinimo skystį ar alyvą, arba jei žiūrite po automobiliu ir matote didelį aušinimo skysčio nutekėjimą, geriausia kreiptis į vilkimą. Be to, jei pastebėjote deformuotus ar įtrūkusius variklio komponentus arba jei jūsų variklio alyva pasikeitė (pieniškas dumblas ant jūsų dangtelio dangtelio gali rodyti, kad susprogdinta galvos tarpinė), turėtumėte pasirinkti vilkiką, kuris nuvežtų jūsų automobilį artimiausiam mechanikui.
Automobilis vis dar perkaista? Išspręskite problemą.
Net jei įpylus aušinimo skysčio, kai jūsų automobilis perkaista, temperatūra nukrinta, tai greičiausiai neišspręs jūsų pradinės problemos. Jūsų automobilyje gali būti nuotėkio aušinimo sistemoje, kuri vėl pakels galvą šiek tiek toliau kelyje. Nutekėjusi žarna ilgainiui gali tapti prapūsta žarna, neleidžiančia vairuoti.
Taip pat yra galimybė, kad tai visai ne jūsų aušinimo skysčio sistema. Gali būti sugedęs vandens siurblys, įtrūkęs radiatorius, problemos dėl diržo, mažai tepalų, netinkamas oro ir degalų santykis arba sugedęs termostatas. Kuo greičiau nuneškite savo transporto priemonę į degalinę, kad problema būtų diagnozuota. A kvalifikuotas mechanikas galite tai pataisyti ir galite drąsiai būti savo kelyje.
[ad_2]