Štai ir viskas, tik dėžutė.
„Tai nėra raketų mokslas, – sakė Rudy Youell. „Tai beveik taip kvaila, kad net juokinga. Bet tai padeda sutaupyti tiek daug pinigų, kad tai nuostabu.”
Jo paprastos dėžutės konstrukcija padeda automobilių pramonei sutaupyti dešimtis milijonų dolerių užkulisių gamybos, gabenimo ir darbo sąnaudų, kaip tik tuo metu, kai įmonės keliauja per tiekimo grandinės trikdžių ir nenuspėjamumo miną, kuri stabdo uždarbį.
Taigi įsivaizduokite, jei kiekvieną „Amazon” siunčiamą dėžę būtų galima panaudoti pakartotinai. Ne sutraiškyta ir perdirbta po vienos siuntos, o iš tikrųjų naudojama dar kartą ir dar kartą, kad būtų galima siųsti prekes net šešis, o gal net dešimt kartų. Jokio plastiko. Visas kartonas. Tvarus.
Pagalvokite apie sutaupytus dolerius, jau nekalbant apie medžius, kurie lieka nenukirsti kartonui.
64 metų Youell iš Kolumbo, Ohajo valstijoje
beveik pusę amžiaus dirbo gofruoto kartono dėžių versle. Jis ir jo tėvas buvo „American Corrugated” savininkai, kurie 1980-2015 m. aptarnavo automobilių gamintojus ir automobilių tiekėjus šešiose vietose penkiose valstijose.
Šiomis dienomis Youellui priklauso paprastos, bet unikalios dėžės, vadinamos „P2 Packaging”, patentai, kurie licencijuojami Mičigano, Pietų Karolinos ir Indianapolio bendrovėms ir naudojami automobilių dalims gabenti visoje JAV ir pasaulyje.
Šiomis dėžėmis tarp Meksikos ir JAV gabenamos automobilių salono apdailos detalės beveik visiems automobilių gamintojams – „Ford”, „General Motors”, „Stellantis”, „Tesla”, „Volkswagen”, BMW, „Mercedes”, „Kia”, „Volvo”, „Dodge Ram”, „Nissan”.
Įsivaizduokite tokias dalis, kaip jūsų automobilio prietaisų skydelis. Dabar jūs tai suprantate.
Ne, ši dėžutė nėra visiškai nauja. Youellas sakė, kad užpatentavo dizainą ir 2016 m. pradėjo juo prekiauti. Dabar, praėjus penkeriems metams, ji yra sėkminga, nes joje suderintas efektyvumas, taupomos sąnaudos ir siekiama tvaraus medžiagų naudojimo.
Patentas konkrečiai apima dėžutės pertvaros dizainą ir jos gamybos, surinkimo ir klijavimo būdą. Pavyzdžiui, dėžutės pertvaros pakuotės viduje susilanksto ir lieka kartu su dėžute – kitaip nei tradicinės dėžutės ir pertvaros, kurios nėra pritvirtintos.
Dauguma žmonių žino apie dėžes, turinčias atsiskyrusias dalis, pavyzdžiui, tokias, kokios naudojamos alkoholiui ir vynui platinti ir gabenti. Ši P2 konstrukcija išlaiko dalis kartu.
Kaip tai veikia?
Ši vienkartinė dėžutė turi pritaikytas sieneles, kad ją būtų galima greitai suardyti. Pasak bendrovės ir dviejų klientų, su kuriais kalbėjosi „Free Press”, vidutiniškai kiekviena dėžutė gali būti naudojama šešis kartus.
Sukūrus pagal užsakymą pritaikytas detales šimtams ir tūkstančiams automobilių dalių, nelieka tuščios vietos, kurią reikėtų užpildyti. Arba, pakuočių ekspertų žodžiais tariant, niekas nemoka gabenti oro dėžėse. Kiekvienas centimetras yra supakuotas.
Mažiau dėžių gabena daugiau medžiagų. Mažiau pakuočių gabenti reikia mažiau žmonių. Dėžėms saugoti reikia mažiau vietos gamykloje. Sumažėja perdirbimo sąnaudos. Poveikis aplinkai taip pat pastebimas.
Dėl tokio elementaraus dalyko kaip klijuotas įdėklas kartoninė dėžė užima 68 % daugiau vietos, todėl į ją galima sudėti daugiau dalių. Dėžutė sulankstoma ir gali būti naudojama net 10 kartų, o jos šone yra spalvotos žymos, pagal kurias galima nustatyti naudojimo atvejų skaičių.
Automobilių tiekėjų naudojamos senos gofruoto popieriaus transportavimo dėžės po vienkartinio panaudojimo supakuojamos į paketus ir perdirbamos.